Veckan i Kuusamo

Tänkte äntligen lägga upp några bilder från vår semster i Kuusamo. Trots att 6/8 av oss i tur och ordning drabbades av magsjuka hade vi en lyckad och fin vecka. Tack vara mommo och mofa kunde Andreas och jag skida slalom två dagar, vilket var sjukt roligt. Jag kan inte förstå VARFÖR jag inte gjort det på hela 9 år. Vi skidade också flata så gott som alla dagar. Det gick ett spår rakt utanför vår stuga, så det var lätt att hoppa på det. Det första varvet (på sisådär 17 år) var så tungt att jag så gott som släpade mej fram den sista biten, men sedan gick det bättre och bättre. Det är faktiskt en prima motionsform där musklerna i hela kroppen får jobba. Kvällarna fylldes av bastubad och god mat (dock lite för light och lite för lite enligt mofa, som lyckligtvis laddat upp med sju sorters kvällsmat) och konjakssmuttande i preventivt syfte. Här följer några bilder.

När vi anlände till stugan tog Siri sina allra första steg.



I pulkabacken i Ruka.







Ett litet snökapell vi råkade stöta på.



Kusiner.




Kommentarer
Postat av: Maria

Så härligt att ni kom er iväg på skidsemester även denna vinter! För oss blev det ingen detta år heller.:-(

2009-03-24 @ 18:31:32
Postat av: Sanna

Roligt att äntligen få se foton från er skidsemester!

Ja flataåkning är verkligen skitbra träning, mycket mångsidigare än så kan det nog inte bli. Åkte 3 km ifjol i Sälen med Vide i magen och jag minns ännu tydligt hur skönt och jobbigt det var.



Vad duktig Siri är som går! Vide vägrar pröva på egen hand men kör runt med våra möbler framför sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback