Från parkmat till husmanskost - en framgångshistoria

Om det är något jag älskar att beskåda är det barn som äter själv med god aptit. Det finns ingenting som är så rörande och gulligt som det. Idag har jag fått uppleva det hela tre gånger. I kvadrat. Första gången vid lunchtid i parken. Köttsoppan slank ner lika bra som tidigare, trots (eller tack vare) duggregnet och kaoset. Andra gången vid mellis då vi åt kladdkaka med grädde och jordgubbar. Ja, kanske lite fuskigt, men något man absolut måste unna sig regniga och ruskiga sommardagar. Tredje gången vid middagen, då jag serverade världens enklaste köttfärs med nypotatis och hemgjord brunsås! Jag kände mej som värsta husmodern, och det gick hem det med. Stella åt dock helst potatisen och Siri köttfärsen, men som sagt med god aptit. Och mitt hjärta smälte, för tredje gången den här dagen. Inte så illa.



Köttfärs

400 gram malet kött
1 gräddfil
1 påse löksoppa

Värm ugnen till 200 grader. Blanda ihop ingredienserna, forma till en limpa. Grädda i 40 minuter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback