Ljuva stranddagar för endel, arbetsläger för andra



Vädret har varit underbart den här veckan. Flickorna och jag har egentligen inte gjort så mycket annat än levt strandliv här vid stugan. Annat är det med pappsen, och de andra männen i släkten. De har slitit som djur hela veckan med fafas byggprojekt, den nya kajen som skall stå färdig till rutibåtsutställningen som arrangeras här nästa veckoslut. De har varit otroligt flitiga, stigit upp i ottan och arbetat under den gassande solen hela långa dagen. Barnen och kvinnsen har studerat deras ihärdiga arbete från sandstranden mitt emot och hjälpt fastrarna att förse de duktiga arbetskarlarna med lunch + kaffe x 2. Allt som sig bör, och alla tycks vara ganska nöjda med situationen. :-)

Först lite strandbilder...















sen en bild från arbetslägret, som tycks vara inne i en funderar/planerar-fas.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Vilka duktiga karlar! Och vilka härliga stranddagar för kvinnsen och barnen! :-)

"Rutibåt" - vad är det?

Postat av: Sabina

Allmogebåtar! :-D

2009-07-20 @ 13:03:57
Postat av: Anonym

Oj vad jag längtar efter sommaren, när jag ser de härliga strandbilderna, redan nu! Och nu har ju hösten inte ens börjat ordentligt... Det blir lång väntan!

2009-09-10 @ 10:09:04
Postat av: Regina

Alltså det var jag just...

2009-09-11 @ 21:38:23
Postat av: Pia

mera, pliis?

2009-10-01 @ 13:39:37
URL: http://mami.papper.fi
Postat av: anna-maria

Vart är ni någonstans? :)

2009-10-01 @ 13:59:44
URL: http://pandyrawr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback