Inredningsbloggen: Köket



När vi flyttade in här, möblerade vi köket med våra gamla köksmöbler och hängde upp gamla gardiner i fönstren. Efter nästan två år i lägenheten insåg jag att köket måste få en ansiktslyftning. Detta har fått ske med små medel. Den enda nya möbeln är en kökshylla, som vi hittade i vår stuga, då ljusblå. Den har nu slipats och målats med vit färgvax. Ursprungligen hade vi tänkt ha den i stugan, men en dag slog det mej att den skulle passa bra över köksbordet här i vårt kök. Vi har en ständig utrymmesbrist och att ha en extra hylla att ställa burkar och muggar på är alltid välkommet. Övriga nya element är en prickig vaxduk, hissgardin från Ikea och insynsskyddet från Strössel Design. Vi är nöjda och tycker att köket känns nytt och fräscht.





Sanna, du kan öppna ögonen nu!


Smutsig storasyster kramar nästan ihjäl sin lillasyster. "Hon älskar mej sååå mycket", säger hon sen. (Lillasystern brukar vanligtvis se nöjdare ut än på den här bilden.)

Någon observant tittare kanske märkte att Siri var med i förra veckans Strömsö? Här kan man se
bild. Programmet kan väl ses på nätet ännu den här veckan. (Sorry, länken tycks vara vit, jag hinner inte koda om det nu, så klicka där det finns en lucka efter "se"!)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Äsch va synd, programmet kan ses bara i Finland står det...hade gärna sett det ju!

Vad gjorde Siri då? :-)

Kram!

Postat av: Sabina

Det var bara hennes foton som var med i scrapbooking-inslag. Bild finns på sidan jag länkade till. Om du känner igen henne förstås! :-)

2009-02-19 @ 12:47:26
Postat av: Sanna

Okej, då såg jag henne men jag kände faktiskt inte igen henne, tyckte inte hon var sig riktigt lik på de bilderna! Fast det var ju längesen förstås och hon har ju förändrat utseende en del.

Kram!

2009-02-19 @ 21:18:44
URL: http://sannamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback