Tomt

Ikväll är vi ensamma hemma, Andreas och jag. Flickorna skall sova över hos mommo i natt. Gulp. Det är Siris första natt ifrån mej och mommo har fått som uppgift att avvänja henne från nattmatningen. :-) Inte helt seriöst förstås, men en god tanke. Tidigt imorgon bitti skall jag åka på jullunch till Ekenäs. Det skall bli roligt att komma bort lite på egen hand, det är ju inte precis varje dag det händer.

Ikväll passade vi på att gå på bio. Urvalet på filmer var inte speciellt stort, och eftersom jag inte vågade se "Låt den rätte komma in" (ville inte äventyra en hel natts sömn) såg vi istället Body of Lies med Leonardo DiCaprio. Den var faktiskt riktigt bra och vi åt kopiösa mängder lösgodis, så det var ett riktigt lyckat biobesök.

Igår var vi och bevittnade Lucia som skred ner för domkyrkans trappa och efter det gick vi på barnfest.


Stämningsfullt! Men...


en som inte uppfattade det var Stella som härjade och flabbade på för fullt.


På festen gick det bättre att sitta stilla och koncentrera sig!


Där fanns ju Mumintrollen och...


Lucia med sina tärnor. Det hela var riktigt riktigt mysigt.



Vår lillis har blivit så stor och duktig. Sedan några veckor tillbaka kryper hon för fullt. Dessutom har hon börjat resa sig upp och stå mot allting. Hennes liv har kommit in i en ny fas. Nu utforskas allt med stor iver. Speciellt allt det man INTE FÅR utforska. Så nu gäller det att hålla ögonen på henne hela tiden.

Först väntar man på att de skall börja röra på sig, när de väl gör det inser man att det var väldigt behändigt då de inte gjorde det.




Stella tecknar, målar, skriver och pysslar mycket för tillfället. Däremellan testar hon våra nerver med den värsta trotsperioden hittills. Puuust.

Slutligen ett par stämningsbilder jag tagit med vår nyinköpta kameralins. Skoj att experimentera!


Tredje advent.


Ljusfat.

På tisdagen har Stellas dagis julfest och efter den börjar hon sitt jullov. Detta firar vi med en kryssning till Stockholm. Skall bli skoj att komma ut på långresa! :-)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj spännande! Hur gick natten?



Siri är ett riktigt charmtroll och så duktig på att ta sig fram! Men jag tänkte på det där senast igår, att jag får njuta nu så länge Vide sitter som en liten nöjd filbunke där man placerar honom...i och för sig känns det som att han aldrig nånsin kommer börja krypa men nu kommer väl den dagen också...:-)

Stella ser så duktig ut där med sin pysselbok. Hon och Leah verkar vara mycket lika till sättet just nu, ang hobbies och trots...Fast här var helgen faktiskt lugnare på trotsfronten än på evigheters evighet så man fick hämta andan lite. Snart drar det nog igång igen!



Hoppas ni får en trevlig Stockholmsresa!

Vi ser jättemycket framemot att få hit er sen till nyår. Ska verkligen bli jätteroligt!

KRAM!



p.s. chokobullarna blev dödligt goda, tänkte lägga ut receptet på min blogg (din översättning) om det är okej med dej? :-)

Postat av: ulrica

hahaha, ja men eller hur. Klanningen maste ha ingatt i samma serie design som min. :) Jag Hade den dar bla nar ja va liten oxa.

2009-01-05 @ 20:18:53
URL: http://ullman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback